Welke tool is het beste voor je to do's?

De beste tool voor je to do’s

“Wat is de beste manier om dringende en niet-dringende to do’s onder controle te houden? Ik probeerde al verschillende tools maar niets werkt”

Geloof het of niet, maar het maakt niet uit welk systeem je kiest, zolang je het maar volhoudt.  En eventueel blijft optimaliseren.

Dit is wat je kan doen:

  • een braindump waarbij je alles wat nu door je hoofd spookt, noteert op een blad. Zonder meteen aan de volgende stappen te denken.
  • deze items sorteert per prioriteit, project, deadline,…
  • een systeem gebruikt dat je regelmatig herinnert aan je to do’s.

Zelf combineer ik een digitale agenda voor afspraken, met een planner voor het weekoverzicht met mijn persoonlijke taken en to do’s.  In de apotheek heb ik een digitale agenda voor de bezetting, zodat ik weet wie wanneer werkt.  Dat combineer ik met een fysieke agenda waarin ik vertegenwoordigers en to do’s noteer.  Sommigen op de dag zelf om zo snel mogelijk te doen, anderen op de dag van de deadline. Verder dient deze agenda ook als communciatiemiddel voor het team.

Elke ochtend neem ik een kwartiertje de tijd voor mezelf, voor we openen, om eens naar mijn taken te kijken en de prioriteiten van de dag te bepalen.  Het is een kwestie van routine om dat te blijven volhouden.  Eerst tijd voor jezelf en je prioriteiten, dan de rest. 🙂

Dus, de tool die je gebruikt is niet van belang, wel een systeem en routine ontwikkelen die voor jou werkt.  Ik help je daar graag mee he?

Als je al meerdere systemen geprobeerd hebt, maar niets werkt, dan is het hoog tijd dat je een afspraak boekt met mij!

Deel dit artikel:

Scroll naar boven